Segala hak cipta adalah terpelihara. Powered by Blogger.

06 January 2011

I,m Waiting 4 U

Dah 3 hari kot ujan kat besut nie mencurah2. rasanya mlm semalam lebat giler. patut la aku tido lena jer (tiap2 malam pun lena padahalnyer)

Datang jer opis tadi, semer staf dok sibuk cakap pasal air sungai dah naik. kalu cam tu, kene la balik awal pagi nie. kan x pasal2 stuck tengah2 jalan. hehehe. kalu kat sini, bila banjir betul2 blaku, maknanya air akan melintas jalan la. sesetengah tempat tu sure x leh lalu dah. kalu nie terjadi, cam ner ex aku nak g keje. ish...ish...ish.. x leh jadi nie. kalu la ujan x renti2 lagi dalam 3 jam nie, sure petang nie air melimpah dah. tambah lak air sungai dah sampai tebing tu..

Tadi pun otw ke opis, aku tgk kawasan sawah dah x nampak batas dah. dah macam sungai jer. penuh dengan air. kesian kat pengusaha sawah tu. rasanya ada yang baru tabur benih padi b4 nie. harap2 x la yang nk menyumpah2. ujian jer semer tu. dah cam ustaz la plak rasa.hahahaha.

Tadi ingat nak ambik gak pic tapi memandang kan aku g keje ngn kapcai, x makna nya aku nak setop tepi jalan tu semata2 nak ambik pic. kan x pasal2 aku kuyup. now kat opis pun rtvt gontong royong x leh nak dijalankan sebab sampai skunk, ujan x setop2 lagi. dah la ahad nia ada lawatan 2nd dari KSU. walaupun dah lebih 80% perubahan yang telah dibuat sejak lawatan 1st KSU tu, tapi kerisauan tetap ada la. mana la tau ada lagi yang x puas hati.

Semalam pun rtvt menangkap hayam giat dijalankan. dari banyak2 hayam yang ada, skunk tggl berapa ekor jer lagi. yang dah kene tangkap tu dah selamat jadi arwah pun. selamba jer sembelih wpun bukan hayam opis nie. tatau la hukum per plak kalu makan hayam2 tu. aku no romen la pasal nie. hahahaha

2 tapok kaki:

Pala Maldini 6 January 2011 at 13:35  

bagus juga kalau ada ayam sesat lagi.. boleh buat sate.. hehe

SafaRi09 6 January 2011 at 13:47  

PM: nak tangkap pun payah nie. x larat arr nak kejar2 lagi. beli sate siap sudah.hehehe


ShoutMix chat widget

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP