Segala hak cipta adalah terpelihara. Powered by Blogger.

08 March 2011

Tahniah Menang Cabutan Bertuah Celcom RM XXXX

Salam n pagi semer. tajuk aku pagi nie cam gempak jer. kalu la betol kan, mesti best nie. hahaha. angan2 jer la wei.




Kisah nie semalam berlaku. terjadi pada staf kat tempat aku kerja nie. dari apa yang diceritakan oleh empunya badan, isteri dia terima panggilan dari private no n cakap dia dari Celcom. lepas tu kan, dia nie cakap la kad sim isteri staf nie menang cabutan bertuah sebanyak RM 2000 jer!

Di pendekkan citer, orang celcom tu cakap kalu nak duit nie, dia nak akaun bank yang akan dimasukkan duit tu ada sebanyak RM 1000 untuk elak transaksi x jadi. dia cakap kalu duit sikit bank negara x bagi. x pelik ker dengar cam tu??
So isteri staf yang teruja nie terus bagi tau ke hubby dia a.k.a staf tempat aku keje nie. pastu terus jer staf nie tranfer duit dia RM 1000 ke akaun wife dia. 

Then, orang tu tanya duit tu dah masuk ke belum pada wife staf nie sebab dia nak ajar cam ner nak buat sesuatu kat atm BSN tu untuk dapatkan duit yang menang nie.


So bila g chek kat atm, duit 1k tu lum ada. bila ditanya pada hubby dia, hubby dia cakap dah tranfer. sebab duit tu tak ada dalam akaun, terus jer hubby dia call aku  (hero dah datang!!). bila dia tya aku, aku yang penyibuk nie tya la napa kan. staf nie cerita la. dah dengar tu aku tekejut la kan. aku cakap la mayb dia dah kene tipu. aku mintak dia tel balik ke Celcom unuk comfirm.

Dah tel Celcom tu, tau la dia yang sememangnya dia dah kene tipu!! sedih kan kalu kene tipu. melayang duit. banyak tu!!

Tapi kan, (x abis lagi citer nie) yang nasib baik nya, duit yang di tranfer tu lum masuk lagi dalam akaun BSN tu sebabnya si hubby tu tranfer guna CIMBClicks so memang tansaksi tu ambik masa 1 hari. sekarang nie, duit tu masih lagi selamat sebab isteri staf nie x buat apa2 lagi transaksi kat ATM BSN tu. cam ner nak buat kalu duit dalam tu x ada kan. banyang kan lah kalu dia tranfer masuk akaun terus. mau nya lesap duit tu kan. sebabkan hal nie, kecoh gak la opis nie semalam. 

Moral citer nie, jangan la cepat sangat percaya kalu memang2 duit nie. kompem dulu sama ada menda nie menang ker bukan.

6 tapok kaki:

RozectLyantie 8 March 2011 at 09:51  

biasa sangat berlaku cam tu. Yang paling penting, buat report polis dan pergi ke BSN untuk block semua pengeluaran keluar duit. atau keluarkan semua duit dalam BSN tu. Aku rasa bank BSN dia tu dah kena duplicate/godam kot!

CWM Safari 8 March 2011 at 10:00  

Z: kalu x wat per yang dia org suruh wat tu, insyaAllah selamat lagi duit tu. krim salam ke saing mu tu deh..

NM02 8 March 2011 at 10:53  

saya dah banyak kali dapat call konon dari celcom. mcm2 dia cakap, saya tunggu je dia citer sampai habis. pastu last sekali saya ckp, takpe.. saya akan call celcom sendiri. terus dia letak tepon dengan kurang hajarnya.

mm... penipuan masih berleluasa skang ni. senang2 jek depa nak makan duit orang lain kan.

CWM Safari 8 March 2011 at 13:38  

NM02: tu la kan. jahat punya orang. bila tah nak kene panah petir tu

Unknown 9 March 2011 at 09:59  

Selalu sangat dengar kes macam ni. Sama-samalah kita ambil iktibar.

Rasanya, kalau kita menang cabutan bertuah, pihak terbabit tidak minta nombor akaun. Mungkin mereka akan memberikan kita cek untuk kita tunaikan sendiri.

CWM Safari 9 March 2011 at 10:27  

AWan Biru: tu la kan. kene hati2 jer la pas nie


ShoutMix chat widget

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP